سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستم لیگ فوتبال ولز

سیستم لیگ فوتبال ولز شامل لیگ های Cymru Premier (از نظر تاریخی لیگ برتر ولز) و لیگ های منطقه ای است. این لیگ ها نسبتاً کم نمایان هستند زیرا اتحادیه راگبی ورزش ملی ولز است و سه باشگاه برتر فوتبال ولز در سیستم لیگ انگلیس بازی می کنند. علاوه بر این ، یک باشگاه برتر سیمرو ، The New Saints ، مسابقات خانگی خود را در آن طرف مرز انگلیسی در Oswestry انجام می دهد. باشگاه های ولزی کاردیف سیتی ، کلوین خلیج ، مرثیون تاون ، نیوپورت کانتی ، سوانزی سیتی و رکسام در سیستم انگلیسی بازی می کنند ، در حالی که مرثیر تیدفیل نیز قبل از انحلال در سال 2010 در یک لیگ انگلیس بازی می کرد. اصلی ترین رقابت های جام ولز ولزی ها هستند جام و جام برتر FAW. استادیوم هزاره 76250 نفری کاردیف استادیوم اصلی ورزش ولز است.

 

بهترین سایت شرط بندی ایرانی

 

همپدن پارک ، گلاسگو - استادیوم ملی فوتبال اسکاتلند

سیستم لیگ فوتبال ایرلند شمالی شامل لیگ برتر NIFL است که غالباً به زبان عامیانه به آن "لیگ ایرلند" می گویند. یکی از باشگاه های ایرلند شمالی ، Derry City ، فوتبال خود را در خارج از انگلستان در سیستم لیگ فوتبال جمهوری ایرلند انجام می دهد. ویندزور پارک ، استادیوم 20،332 نفره Linfield F.C. ، استادیوم خانگی تیم ملی نیز است.

در هر فصل موفق ترین باشگاه ها از هر یک از کشورهای داخلی جواز حضور در دو رقابت باشگاهی در سراسر اروپا را دارند که توسط یوفا ، لیگ قهرمانان یوفا (جام اروپا سابق) و لیگ اروپا یوفا (جام یوفا سابق) برگزار شده است. انگلیس و اسکاتلند هر دو برنده هر یک از این مسابقات را تولید کرده اند. لینفیلد از بلفاست که به مرحله یک چهارم نهایی جام اروپا 1966-67 منتهی می شود ، دورترین فاصله تیم های ایرلند شمالی یا ولزی در رقابت های برتر اروپا است. از نظر تاریخی باشگاه های ولزی با قهرمانی در جام ولز توانستند به جام برندگان جام یوفا تبدیل شوند: تعدادی از تیم های ولزی از مراحل بعدی مسابقه لذت می بردند ، و کاردیف سیتی با صعود به نیمه نهایی مسابقات در 1967–68.

به مدت 100 سال تا سال 1984 ، انگلیس ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی سالانه در مسابقات قهرمانی خانگی انگلیس شرکت می کردند اما این موارد به دلایل مختلف پایان یافت. سال 2011 جام افتتاحیه ملل برگزار شد ، از بسیاری جهات ، یک مسابقه قدیمی را دوباره راه اندازی کرد. هنگامی که ایده برای بازگرداندن این رقابت برای اولین بار مطرح شد ، اتحادیه فوتبال انگلیس با رزروهایی روبرو شد ، و به همین دلیل سه کشور دیگر و جمهوری ایرلند ، که اولین کشور میزبان و برنده بودند ، با آن رقابت کردند. این مسابقات قرار بود هر دو سال برای جلوگیری از ازدحام وسایل نقلیه در سالهای انتخابی جام جهانی با رویداد 2013 که در ورزشگاه هزاره در کاردیف برگزار می شود ، پس از سال اول این مسابقات لغو شد زیرا هواداران کمی برای سفر آماده بودند و مسابقات درآمد مورد انتظار را ایجاد نکرد. اسکاتلند و ولز در مسابقات مقدماتی جام جهانی به هر حال به مصاف یکدیگر رفتند و یک بازی دوستانه 150 سالگرد بین اسکاتلند و انگلیس برای جشن سالگرد تشکیل F.A.